Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2012 09:23 - ИСКАШ ЛИ ДА ОБЩУВАШ ПЕРФЕКТНО?
Автор: sennata7 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4301 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 02.04.2012 22:26


  ИСКАШ ЛИ ДА ОБЩУВАШ ПЕРФЕКТНО?
 

Колкото по-добре комуникирате, толкова повече успехи ще постигнете. 

image  Добрата комуникация с околните е умение, което успешните хора са овладели. Тъй като истинският Успех не може да бъде постигнат без входяща информация от други хора, следователно, добрите комуникационни умения се превръщат в жизненоважна съставка във Формулата на Успеха.

   Погрешна е тезата, че добрият комуникатор е човек, който говори добре. По-малко от 10% от междуличностната комуникация е вербална. Да можете да говорите добре е далеч недостатъчно.
  Какво виждат, чуват и усещат двама души докато общуват?
Вие може да сте абсолютно ясни и недвусмислени, но човекът, с когото комуникирате, може да ви отговори с неочаквана реакция, което да доведе като резултат до пълно неразбиране.
  Пример: 
Вие - Комуникиращ 1 : „Донесох ти телефонния номер на Поли.”
Комуникиращ 2 : „Не мога да й се обадя сега. Твърде съм зает.”
Вие - Комуникиращ 1 : „Не съм те молил да й се обаждаш.”

  Тук вие сте абсолютно ясен, с недвусмислено съобщение, което изглежда невероятно да доведе до неразбиране, но получавате неочаквано враждебна реакция от страна на Комуникиращ 2, който напълно погрешно е интерпретирал добрите ви намерения.
  Реагирали ли сте по подобен начин? Комуникацията не е само това, което казваме или правим, а е и това, което чуваме и виждаме.
  Разликата между добър комуникатор и не толкова добър е в умението да слуша и отговаря, а не да реагира.
  Мислете си за това като за рецепта от лекар — ако „отговорите” на лекарството, е добре, но ако направите реакция, е лошо и то трябва да бъде сменено.

Имаме 5 основни сетива, с помощта на които
обработваме информацията:
зрение;
допир (усещане);
слух (чуване);
вкус;
обоняние.

Повечето от нас сме щастливи да разполагаме и с петте, но ще се съсредоточим върху трите основни – зрението, допира и слуха.  Важно е да приемем, че повечето хора използват и трите. НО! Хората се различават по това, че използват едно от тях повече, отколкото останалите две!
  Вие как обработвате информацията? Кое е доминиращото ви сетиво –
зрението, допирът или слухът? Важно е да да разбирате себе си добре. Това е познато като „емоционална интелигентност“.image
  Списък с фрази, които ще ви позволят да определите какво е доминиращото сетиво на някой човек:
Реплики, говорещи за
Визуален тип: „виждаш ли смисъла”, „изглежда ми, сякаш”, „късоглед”, „очи в очи”;
  Доминиращо визуалните типове хора обикновено говорят бързо, защото мислят в картини. Те се опитват да синхронизират скоростта на думите със скоростта на картините в ума им. Може да ви поздравят, като ви кажат: „Радвам се да те видя”.
 
Реплики, говорещи за тип с доминиращо сетиво за допир: „чувствам се добре”, „захващам се с това”, „ръка в ръка”, „изплъзна ми се от ума”, „да свалим картите на масата”.

Доминиращо допирен тип говорят малко по-бавно, тъй като реагират на усещанията си и понякога срещат трудности в намирането на точните думи, с които да ги изразят. Може да ви поздравят, като ви кажат „Как си”, което, разбира се, означава „Как се чувстваш?”
  Реплики, говорещи за слухов тип: „Чух какво каза”, „ясно и отчетливо”, „това е нечувано”, „дума по дума”.
  Доминиращо слухов тип говорят бавно, с добре модулиран глас, използвайки думите внимателно и селективно. Може да ви поздравят с „Чух, че ще идваш днес” или „Чувам, че работите вървят добре”.
  Лесно е да забележите как двама човека с едно и също доминантно сетиво могат да комуникират добре помежду си, докато двама с различни доминиращи сетива може да имат предвид противоположни неща, което води до провал в комуникацията, невъзможност за предаване на съобщението, а понякога и до конфликт.
  Какво е решението? Ако срещнете трудности в общуването с някой с различно от вашето доминиращо сетиво, просто преминете на общия език.

  Пример: Ако сте човек с доминиращо сетиво за допир и говорите с визуален тип, използвайте изрази като „Аз го виждам по този начин” или „Не ми изглежда наред”, а не „Усещането ми е” или „Не се чувствам комфортно в тази ситуация”.
  Случвало ли ви се е да срещнете някого за пръв път и инстинктивно да не го харесате?
Това често се нарича
„лоша химия” или „лоши вибрации“, но се свежда до факта, че не говорите на един и същ език, когато стане дума за общуване. Обратно, двама души с едно и също доминиращо сетиво е твърде вероятно да се разберат много добре от самото начало.
  Всичко, което трябва да направите, е да се вслушвате в типа думи и изрази, които човек използва постоянно. Това води до едно oт златните правила в общуването:
Слушайте, и то добре.

  Важно е и да бъдете отличен слушател.

Как да слушаме?

Имаме две уши и една уста и точно в това съотношение
е най-добре да ги използваме.
Учим много повече, слушайки, ОТКОЛКОТО говорейки.

Твърди се, че жените могат да проследяват два или три разговора едновременно, докато мъжете могат да слушат само един в даден момент. ☺

3 важни правила, когато слушате някого:
Гледайте другия човек в очите.
Концентрирайте се изцяло върху това, което ви казва.
Проверявайте дали не сте разбрали погрешно дума или фраза.

Бъдете себе си. Нека си представим хипотетична ситуация – двамата с теб се срещаме. Присъстват двама души, но шест личности.
  От едната страна съм аз — личността, която си мисля, че съм, личността, която създавам впечатление, че съм, и истинското ми аз.
  От другата страна си ти — личността, която си мислиш, че си, личността, която създаваш впечатление, че си, и истинското ти аз.

        Как да направите общуването на този етап ефективно?
  Отговорът е лесен.

  • Бъдете себе си, не играйте.
  • Контролирайте въображението си — не залитайте към фантазии.
  • Задавайте такива въпроси, с които ще можете да идентифицирате истинската личност срещу вас и наблюдавайте езика на тялото й, когато ви дава отговорите.
  Простете ми, че изтъквам очевидното, но разговорът е двупосочен процес. Не говори само един човек — а другият евентуално да слуша. Покажете искрен интерес към другата личност чрез езика на тялото си, чрез контакт очи в очи и чрез тяло, изцяло обърнато към събеседника, запомнете и произнасяйте името на човека.
  Най-лесният начин да започнете разговор е, разбира се, с въпрос.   Помнете, че един разговор не е разговор, ако единият човек говори, а другият не слуша, а си мисли какво ли да каже след малко. Смисъла на това, което казвате, се крие в отговора, който получавате.
  Положителен отговор предизвиква положителна реакция.
  Същото се отнася и до слушането. Слушайте добре и отговаряйте положително. В примера по-горе положителният отговор на Комуникиращ 2 към Комуникиращ 1 относно телефонния номер на Поли би могъл да бъде:

„Искаш ли да й се обадя веднага?” или „Нямам възможност да й се обадя веднага, но ще го направя в момента, в които се освободя”.
 
Това е много по-позитивно от предишния вариант, описан по-рано. Най-добрият възможен отговор би бил: „Много ти благодаря”.
  Представяйте си, че
 хората са настроени приятелски, а не враждебно; виждайте доброто, а не лошото. Изгонете негативизма.
Негативните мисли и реакции са най-големият разрушител на успеха, на потенциалния успех и на щастието.
  Негативните мисли и отрицателната комуникация не ни позволяват да изградим положителни взаимоотношения и да постигнем по-големи успехи.
Как общувате с приятелите, семейството, клиентите си и с хората на работа?
  Ако постоянно реагирате негативно към даден човек или го критикувате, може не само да разрушите това взаимоотношение, но и самочувствието на тази личност. Ефектът може да продължи цял живот!

  Повече за критиката може да научите от статията: Критиката е явление, което може да застреля в гръб личностното ти развитие!
  Изключително деструктивен е начинът на мислене, когато казвате сами на себе си „Не съм добър в това” или „Не мога да се справя с това” или каквато и да е друга отрицателна мисъл, която може да ви хрумне.
Подобни мисли са „спирачки” по пътя към Успеха. Мислете позитивно!
Можете да постигнете зашеметяващи резултати, ако
Се концентрирате, когато слушате
Отговаряте, без да правите реакции
Контролирате въображението си и го използвате ефективно
Мислите позитивно – ДНЕС и всеки ден оттук нататък.
„Преди да поставите някого на мястото му,
поставете се вие на неговото.”
Неизвестен автор
  Е, как ви сте струва? Добър комуникатор ли сте или имате нужда от коригиране на някои вредни навици в тази посока?
Надявам се, че този пост поне малко ще ви помогне да подобрите комуникацията си и да водите разговорите така, че да постигате целите си.
                     Благодаря Ви!

Източник:  http://www.mindhackerbg.com/uspeshna-komunikacia/




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sennata7
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 298051
Постинги: 38
Коментари: 31
Гласове: 3152
Спечели и ти от своя блог!
Архив